Ramowy program usługi

DZIEŃ 1

  1. Ocena gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzania zmian.
  2. Lider – czyli jak inicjować zmiany i wprowadzenie ich w przedsiębiorstwie
  3. Opór przed zmianami - jak sobie radzić z oporem pracowników
  4. Efektywna komunikacja procesu zmian w przedsiębiorstwie na podstawie dobrze dobranych skutecznych kanałów, technik i treści komunikatów

DZIEŃ 2

  1. Projektowanie działań służących do zwiększenia zaangażowania pracowników
  2. 5 technik wywierania wpływu
  3. Strategia promocji – czym jest i dlaczego jest tak ważna4. Jak określić cele strategiczne firmy

DZIEŃ 3

  1. Zasada SMART
  2. Rodzaje motywacji : zewnętrzna i wewnętrzna
  3. Podstawowe teorie motywacji.
  4. Metody i narzędzia motywowania uwzględniające potrzeby i możliwości zarówno organizacji jak i pracowników

DZIEŃ 4

  1. Zasady zarządzania poprzez wyznaczone cele
  2. Metody i narzędzia finansowego i pozafinansowego motywowania pracowników.
  3. Tworzenie spójnego systemu motywującego opartego na jasnych zasadach
  4. Definicja i opis przebiegu reakcji na czynnik stresotwórczy

DZIEŃ 5

  1. Czynniki ryzyka związane z treścią oraz z kontekstem pracy
  2. Aktywne i pasywne metody radzenia sobie ze stresem w trakcie wykonywania pracy
  3. Aktywne i pasywne metody radzenia sobie ze stresem w czasie wolnym
  4. Zdrowy styl życia w oparciu o radzenie sobie ze stresem

DZIEŃ 6

  1. Budowanie pozytywnych relacji z pracownikami
  2. Rodzaje konfliktów : konstruktywny i destruktywny
  3. Mechanizm powstawania i eskalacji konfliktów
  4. Sposoby rozwiązywania konfliktów: mediacje, negocjacje, arbitaż

DZIEŃ 7

  1. Sztuka dialogu – czyli jak rozwiązywać konflikty w grupie
  2. Emocje jako rola w przebiegu konfliktu
  3. Wdrażanie i skuteczność przyjętego rozwiązania konfliktu
  4. Kultura organizacyjna firmy – jak ją kształtować w praktyce m.in. zasady tworzenia kodeksów, procedur, regulaminów
  5. Podsumowanie szkolenia

 

Główny cel usługi - edukacyjny

Szkolenie daje możliwość nabycia umiejętności wdrażania zmiany, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem, wprowadzania systemów motywacyjnych. Szkolenie prowadzi do nabycia wiedzy z zakresu zarządzania w przedsiębiorstwie oraz podniesienia kompetencji menadżerskich.

 

Efekty uczenia się

Uczestnik

  1. Buduje swój pozytywny wizerunek jako lidera

  2. Identyfikuje źródła oporu wobec zmian w przedsiębiorstwie i zaprojektować działania służące jego przezwyciężeniu

  3. Opracowuje narzędzia służące do pozyskiwania, gromadzenia i wykorzystywania wiedzy w przedsiębiorstwie.

  4. Stosuje zasadę 5 technik wywierania wpływu

  5. Stosuje zasadę SMART

  6. Określa i komunikuje pracownikom kryteria doboru metod i narzędzi motywowania

  7. Dokonuje analizy powiązań motywowania z innymi obszarami zarządzania zespołem.

  8. Ocenia zagrożenia związane ze stresem w swoim miejscu pracy, rozpoznaje symptomy odczuwanego stresu

  9. Kształtuje miejsce pracy minimalizując ryzyko nadmiernego stresu

  10. Wykorzystuje techniki relaksacji redukujące nadmierne napięcie nerwowe i fizyczne

  11. Identyfikuje przyczyny konfliktu

  12. Wykorzystuje mediacje w celu rozwiązania długotrwałych konfliktów

  13. Monitoruje wdrożenie i skuteczność przyjętego rozwiązania konfliktu

  14. Wdraża podstawowe elementy regulaminów, standardów działania

Jesteś zainteresowany/na szkoleniem? Skontaktuje się z nami: Kontakt