Ramowy program usługi
DZIEŃ 1
- Ocena gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzania zmian.
- Lider – czyli jak inicjować zmiany i wprowadzenie ich w przedsiębiorstwie
- Opór przed zmianami - jak sobie radzić z oporem pracowników
- Efektywna komunikacja procesu zmian w przedsiębiorstwie na podstawie dobrze dobranych skutecznych kanałów, technik i treści komunikatów
DZIEŃ 2
- Projektowanie działań służących do zwiększenia zaangażowania pracowników
- 5 technik wywierania wpływu
- Strategia promocji – czym jest i dlaczego jest tak ważna4. Jak określić cele strategiczne firmy
DZIEŃ 3
- Zasada SMART
- Rodzaje motywacji : zewnętrzna i wewnętrzna
- Podstawowe teorie motywacji.
- Metody i narzędzia motywowania uwzględniające potrzeby i możliwości zarówno organizacji jak i pracowników
DZIEŃ 4
- Zasady zarządzania poprzez wyznaczone cele
- Metody i narzędzia finansowego i pozafinansowego motywowania pracowników.
- Tworzenie spójnego systemu motywującego opartego na jasnych zasadach
- Definicja i opis przebiegu reakcji na czynnik stresotwórczy
DZIEŃ 5
- Czynniki ryzyka związane z treścią oraz z kontekstem pracy
- Aktywne i pasywne metody radzenia sobie ze stresem w trakcie wykonywania pracy
- Aktywne i pasywne metody radzenia sobie ze stresem w czasie wolnym
- Zdrowy styl życia w oparciu o radzenie sobie ze stresem
DZIEŃ 6
- Budowanie pozytywnych relacji z pracownikami
- Rodzaje konfliktów : konstruktywny i destruktywny
- Mechanizm powstawania i eskalacji konfliktów
- Sposoby rozwiązywania konfliktów: mediacje, negocjacje, arbitaż
DZIEŃ 7
- Sztuka dialogu – czyli jak rozwiązywać konflikty w grupie
- Emocje jako rola w przebiegu konfliktu
- Wdrażanie i skuteczność przyjętego rozwiązania konfliktu
- Kultura organizacyjna firmy – jak ją kształtować w praktyce m.in. zasady tworzenia kodeksów, procedur, regulaminów
- Podsumowanie szkolenia
Główny cel usługi - edukacyjny
Szkolenie daje możliwość nabycia umiejętności wdrażania zmiany, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem, wprowadzania systemów motywacyjnych. Szkolenie prowadzi do nabycia wiedzy z zakresu zarządzania w przedsiębiorstwie oraz podniesienia kompetencji menadżerskich.
Efekty uczenia się
Uczestnik
-
Buduje swój pozytywny wizerunek jako lidera
-
Identyfikuje źródła oporu wobec zmian w przedsiębiorstwie i zaprojektować działania służące jego przezwyciężeniu
-
Opracowuje narzędzia służące do pozyskiwania, gromadzenia i wykorzystywania wiedzy w przedsiębiorstwie.
-
Stosuje zasadę 5 technik wywierania wpływu
-
Stosuje zasadę SMART
-
Określa i komunikuje pracownikom kryteria doboru metod i narzędzi motywowania
-
Dokonuje analizy powiązań motywowania z innymi obszarami zarządzania zespołem.
-
Ocenia zagrożenia związane ze stresem w swoim miejscu pracy, rozpoznaje symptomy odczuwanego stresu
-
Kształtuje miejsce pracy minimalizując ryzyko nadmiernego stresu
-
Wykorzystuje techniki relaksacji redukujące nadmierne napięcie nerwowe i fizyczne
-
Identyfikuje przyczyny konfliktu
-
Wykorzystuje mediacje w celu rozwiązania długotrwałych konfliktów
-
Monitoruje wdrożenie i skuteczność przyjętego rozwiązania konfliktu
-
Wdraża podstawowe elementy regulaminów, standardów działania
Jesteś zainteresowany/na szkoleniem? Skontaktuje się z nami: Kontakt