Ramowy program usługi
- Klient. Jak osiągnąć satysfakcję klienta
- Powody, dla których ludzie kupują
- Analiza potrzeb - forma tradycyjna
- Potrzeby klienta – typologia
- Typy klientów a ich obsługa
- Rodzaje osobowości a obsługa klienta
- Jak dopasować komunikację do potrzeb sprzedaży?
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do zdobycia wiedzy, uzupełnienia jej lub aktualizacji umiejętności i kompetencji społecznych.
Szkolenie daje możliwość zdobycia i poszerzenia wiedzy z zakresu kompleksowej obsługi klienta.
Efekty uczenia się
Po szkoleniu uczestnik:
WIEDZA
- stosuje ogólne zasady dotyczące osiągania satysfakcji klienta
- zna i stosuje dwie koncepcje satysfakcji konsumenta: transakcyjna oraz skumulowana
- zna i stosuje narzędzia badawcze służące badaniu satysfakcji klienta
- zna i stosuje rolę jakości na rynku konkurencyjnym
- zna i stosuje systemy certyfikacji jakości
- zna i stosuje korzyści płynące z pomiaru satysfakcji klienta
- bada czynniki wpływające na satysfakcję klienta
- buduje satysfakcję klienta
- zna i stosuje pojęcie analizy potrzeb klienta
- analizuje potrzeby klientów
- zna i stosuje pojęcie „stanowisko” i „interes”
- zna i stosuje zasady słuchania empatycznego
- zna i stosuje fazy empatycznego słuchania
- zna i stosuje hierarchie potrzeb klientów
- zna i stosuje 14 powodów, dla których ludzie kupują
- różnicuje badanie potrzeb klienta a ich generowanie
- zna i stosuje typy potrzeb: merytoryczne, proceduralne i psychologiczne
- zna i stosuje pojęcia: rzetelność, odpowiedzialność, niezawodność, empatia, wygląd/ wizerunek, sprawność, szacunek i grzeczność
- zna i stosuje zasady dopasowania komunikacji do potrzeb sprzedaży
- zna i stosuje pojęcie potencjału zakupowego
- zna i różnicuje typy osobowości według Hipokratesa
- wie, jak postępować z klientem zgodnym, klientem negującym, klientem ze spojrzeniem ogólnym, klientem za spojrzeniem szczegółowym, klientem zorientowanym na cel, klientem zorientowanym na problemy, klientem systematycznym, klientem chaotycznym, klientem samodzielnym, klientem opierającym się na opinii innych
UMIEJĘTNOŚCI
- postępuje tak, by osiągnąć satysfakcję klienta
- stosuje narzędzia badawcze służące badaniu satysfakcji klienta
- dba o wysoką jakość
- osiąga korzyści płynące z pomiaru satysfakcji klienta
- buduje satysfakcję klienta
- przeprowadza analizę potrzeb klienta
- słucha empatycznie
- rozumie powody, dla których ludzie kupują
- obsługuje klientów w sposób rzetelny, odpowiedzialny, niezawodny, empatyczny, sprawnie, z zachowaniem szacunku i grzeczności
- dopasowuje komunikację do potrzeb sprzedaży
- dociera do klientów z dużym potencjałem zakupowym
- rozpoznaje typy osobowości według Hipokratesa
- postępuje z klientem zgodnym, klientem negującym, klientem ze spojrzeniem ogólnym, klientem ze spojrzeniem szczegółowym, klientem zorientowanym na cel, klientem zorientowanym na problemy, klientem systematycznym, klientem chaotycznym, klientem samodzielnym, klientem opierającym się na opinii innych
POSTAWY
- angażuje się w proces sprzedaży
- na pierwszym miejscu stawia satysfakcję klienta
- aktualizuje swoją wiedzę w obszarze badania potrzeb klienta
- konsekwentnie dąży do zapewnienia najwyższych standardów badania potrzeb
- jest punktualny, szanuje klientów i odnosi się do nich zgodnie z etykietą zawodową
Jesteś zainteresowany/na szkoleniem? Skontaktuje się z nami: Kontakt